Lösa ord

Jag reder upp i mina lådor, ett halvår efter flytten. Ännu också. Hittar en mindre låda, tätt sluten av tejp. Öppnar och inser att denna låda varit med om två flyttar utan att öppnas där emellan.

Lådan innehåller utrivna ord och meningar från diverse dagstidningar. Ord som betytt något speciellt för mig, för tre år sedan, och som jag märker att gör det än idag.

Ingen. Insikt. Bort. Minnen. Ingen kommer undan.

Skam och skuld. Folkmordet. De svagaste. Valfinansieringshärvan. Igen?

Idé. Stridsyxan. Bundet. Kritik. Glöms.

Naken. Frihet. Rättvisa. Sex. Ömsesidig respekt.

Nu. Lekfull. Hemlig. Drömmar. Kärlek.

Och sist bland orden hittar jag en bild på två ögon.

Lämna en kommentar

Filed under Skribblingar

Kommentera gärna!

