Förvridna drömmar

Den här konstiga känslan, och tydliga bilder, som jag inte kan släppa. Det började idag morse eller egentligen redan i natt, då jag drömde att jag födde en dotter och det var ju en aning komplicerat eftersom jag är ensamstående; sköterskorna såg inte på mig med blida ögon då jag ensam kämpade mig till rätt avdelning. Det skumma var att allting gick hur bra som helst och jag var klar på en liten timme. Sen traskade jag ut från BB för att jag hade ju annat att göra och min dotter togs hand om på avdelningen, så henne behövde jag inte tänka på. ”Bara du kommer och hälsar på henne en gång om dagen i en vecka så är det bra, sen kan du få hem henne” sade en av sköterskorna som nu mitt i allt var betydligt vänligare. Som om jag blivit en bättre människa nu när jag var mor. Vaknade dock innan hela veckan gått och jag fick ta hem min dotter. Kanske lika bra så. Knäppa drömmar…

2 kommentarer

Filed under Skribblingar

2 responses to “Förvridna drömmar

  1. Livsförändringar i luften, huh. 0.o Hade lite liknande dröm igår, dock utan de dömande människorna.

  2. malinskij

    Tja… Livsförändringar tror jag nog inte.. Om allt jag drömde skulle vara sant (eller antyda på framtiden) så sku de flesta jag känner vara döda, jag sku bo på ett rymdskepp och världen vara tillbaka i vikingatiden.

Kommentera gärna!

