Husköp?

Knasiga upplevelser: jag blev tidigare idag ”erbjuden” ett gammalt hus på Åland.

En bekant till mig har som intresse att fotografera estetiska gamla, fallfärdiga och övergivna miljöer. Ofta egnahemshus och gårdar. Bland dessa foton fann jag ett hus som påminde mig starkt om huset jag växte upp i och frågade därför lite skämtsamt om jag fick flytta in där. Det visade sig att huset faktiskt står tomt och att ingen verkar ha planer på att göra nåt åt det, så vår diskussion urartade i fantasier om sommarstugor och fast boende.

Men gällande det senare så har jag ett litet förhinder: den åländska hembygdsrätten som jag inte innehar. Fick förslaget att ”skaffa mig en vilig oläning”, vilket förstås är ett alternativ, men det är inte nåt man sådär bara ”skaffar”..

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

