Kattsjuk

Det hela går i vågor. Kattsjukan.

Extra hjälp med skrivandet och fredagens korsord i Hufvudstadsbladet?

Ända sedan familjens katt dog, för sju år sen, har jag funderat på att skaffa en egen. Tidvis har jag tänkt väldigt mycket på det, kollat olika djurhems hemsidor och nästan tagit steget. Men  jag har alltid avbrutit mig själv, då med frågor som: kan jag ge katten ett bra hem? Kommer jag att kunna ge den tillräckligt med tid och omtanke? Räcker utrymmet till för att katten skall ha ett värdigt revir? Hittills har svaret blivit nej. Av respekt för varelsens liv så kan jag inte, för min egen lyckas skull, bara ”ta” en katt och hoppas på att kunna ge den ett bra hem de kommande 15 åren. Men drömma kan jag väl få?

Även korpar är välkomna.

Som tur är finns det mängder av kattsidor på nätet, så om behovet blir allt för starkt så kan man kolla dem.

(Klicka på bilderna för att komma till källan. Tack till Lolcats och alla som delar med sig av sina bilder där.)

2 kommentarer

Filed under Allmänt rådd

2 responses to “Kattsjuk

  1. Ååh, jag vet hur det känns! Egentligen vet jag ju att jag aldrig kan skaffa katt, åtminstone inte en inne-katt, för jag är relativt jätteallergisk – men jag kan ju drömma om att nån gång flytta ut på landet och ha en utekatt. Och däremellan titta på gulliga bilder på nätet 😀 Och på riktigt har vi ju aldrig haft katt, däremot hund, och det drömmer jag också om, men tvekar av samma orsaker som du…

    • malinskij

      Jo, just nu är det bara att drömma och i våra hemtrakter är ju inte ”ett hus på landet” i alla fall en omöjlighet. Om man nu vill flytta ”hem” igen. Men jo, drömma får man!

      Vi har haft höns, får, hund och katt + en del vilda djur som vi tagit hand om men personligen siktar jag nog på ”bara” en katt någon gång i framtiden 🙂

Kommentera gärna!

