NaNoWriMo?

Känner mig så himla kluven. Skulle i år vilja pröva på att delta i National Novel Writing Month, att skriva en 50,000 ord lång roman på en enda månad.

Men, för det finns alltid ett ”men” som ställer till det, just nu har jag en uni-period på 20 studiepoäng. Mycket kurslitteratur, nätstudier, uppsatser och prov. I skrivande stund borde jag egentligen arbeta vidare på en artikel för Bloggriot (hej Mia, om du läser detta) vars deadline är om tre timmar och femtiofem minuter. Trots detta kan jag inte sluta tänka på NaNoWriMo, hoppas lite att detta inlägg kan fösa undan tankarna en stund, åtminstone tills jag fått artikeln färdigslipad och inlämnad.

Frågan återstår dock: gå med i NaNoWriMo eller inte?

4 kommentarer

Filed under Funderingar

4 responses to “NaNoWriMo?

  1. Ja! Det gör ingenting om man misslyckas, tycker jag. Satsar på på kvantitet framom kvalitet och plockar med mig guldkornen.

    • malinskij

      Ja, är lite så det känns. Om jag inte försöker så klarar jag det i alla fall inte. I värsta fall försöker jag på nytt i nästa år. Men jag undrar hur mycket jag kommer att hinna skriva..

  2. Har en massa unga amerikaner som vänner, dessa har postat om det här och hur excited de är att få börja, och då bestämde jag mig för att nä, jag har annat att göra, har knappt någon fritid, när skulle jag hinna skriva när jag några få sömniga timmar för mig själv per dag? Men….. nu när du funderar på det så låter det som en glädjande sak. En bra övning där man skriver skriver skriver och bryr sig först senare om att edit, om det alls finns något tillräckligt bra att edit i det.. 😛 Så.. If you will, I will.

Kommentera gärna!

