Drömmar och skisser

Tog en dröm-morgon idag morse.  Nu menar jag inte en utopisk morgon, utan att jag snoozade i några timmar med resultatet att jag drömde en hel del myskot. Dessa drömmar kan jag oftast också styra, kanske tack vare halv-vakenheten, vilket brukar göra dem mycket intressanta, if you get the picture.

Efter att ha hjälpt systeryster med studiefrågor tog jag äntligen fram penna och papper och började skissa på tatueringen. Så här kommer ett första utkast:

Hugin

Väldigt suddigt och otydligt, kommer att fortsätta jobba med bilden; en tydligare och mer detaljerad teckning är nästa steg. Men något åt det här hållet. Vad tycker du?

6 kommentarer

Filed under Pysslerier

6 responses to “Drömmar och skisser

  1. Så är det så att du vill att de kommer att kopiera din teckning, eller är det en modell för hur du vill att de ska göra den i deras egna teckningsstil? The real life version gör teckningen so much more justice! ❤ Funderar på symboliken i att du har valt en bra handfull med löv, liv, väldigt livskraftigt.

    • malinskij

      Njäe, så bra tecknar jag ändå inte att det ska bli en kopia av min teckning:) Litar mer på artisten jag tänkte be att tatuera mig, så det är mera en modell för hur jag ungefär vill att det ser ut.

      Och jo, fotot gör inte riktigt skissen rättvisa ”men he fåå dåga!”. Är nog ingen planerad sybolik i antalet löv, ville bara ha många för att verkligen göra det klart att Hugin sitter i en ek.

      • Aha! Kommer du att sketcha in mörkare parts? Så att man ser hur mörk/ljus den kanske blir? 😀 Mm, det skulle ge ett annat intryck med mindre löv, mer dödsaktigt, så jag gillar löven.

      • malinskij

        Eventuellt. Alternativt bara färga den, helt enkelt. Korpar har ju ofta fått symbolisera död, ja, men inte direkt Hugin och Munin, de har andra uppdrag.

  2. Snyggt! 🙂 Kommer att bli fin i Tuulas kunniga händer!

Kommentera gärna!

