Älska Windows..

”Varning: Hårddisk C: har brist på utrymme. Vill du komprimera följande filer för att skapa mer utrymme?”

Detta meddelande ploppade upp på skärmen igår vid middagstid. Tänkte att ”ja, varför inte?” och valde att komprimera. Tji fick jag. Nästa gång jag startade datorn, runt nio på kvällen, dyker meddelandet: ”Bootmanager is compressed.” D.v.s. Datorn kan inte starta Windows och om jag inte kommer in i Windows så kan jag inte heller dekomprimera bootmanagern..

Så det hela ledde till att jag fick tömma hela C: och ominstallera Windows igen. Sakta men säkert börjar jag nu ha alla program och grejer så som jag vill ha dem. Men det känns onekligen ganska onödigt att satsa en halv dag på detta då man kunde ha bättre saker för sig.

Där får man för att man litar på Alexanders förslag..

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

