Skriverier och festförberedelser

Jippie! Novellen klar och inskickad! Nu återstår bara att glömma att man deltagit i tävligen, åtminstone ända fram tills maj då vinnarna utses.

För att påskynda glömskan satte jag igång med nästa projekt: att hitta ett par manschettknappar. Detta visade sig svårare än jag anat, mest eftersom jag inte ville ha dyra silvermanschetter från någon guldsmedsaffär. Dessutom får man tydligen också en del undrande blickar i butikerna när man i egenskap av kvinna går runt och letar.

Hittade sist och slutligen ett par som jag tyckte var riktigt snygga. Namnet ”Dazzling Man” var rätt träffande. Kassören tittade leende på mig och undrade om hen skulle slå in det som present. Leendet vidgades och ögonen blev frågande då jag svarade: nej tack, de är nog helt åt mig själv bara. Hentto får nu en liten tjuvtitt vad jag ska ha på mig i helgen..

Verkligen dazzling man!

Verkligen dazzling man!

2 kommentarer

Filed under Allmänt rådd, Nattliga bekännelser

2 responses to “Skriverier och festförberedelser

  1. Hentto gillar starkt din utsryrsel inför lördagen!!!
    Med risk för att låta ”smörig” så är jag euforisk inför att du kommer på festen! Vill så hänga mera med dig,din pärla !

    Kram+ en stark scout klapp !!!

    • malinskij

      Jippie! Alltid bra att festens värdinna godkänner klädvalet 😀
      Euforisk, extatisk, hänförd eller smörig, spelar ingen roll vad man kallar det: jag ser verkligen fram emot att få partaja med dig och systeryster!!
      Kram tillbaka!

Kommentera gärna!

