Projekt 1, del 2

Nåja! Nu är landstigningskängorna, eller maiharena (på äkta finlandssvenska), äntligen färdigmålade! Projektet tog längre än beräknat men det var mer än väl värt att vänta.

 

Så här såg de ut från början:

Projekt

Efter rengöring (för att få bort fett och damm) + första lagret färg:

2013-01-24-928

Färglager nummer två till vänster och nummer tre till höger. I detta skede insåg jag att det var en bra idé att bara måla delar av skorna, färgen skulle aldrig ha räckt till annars.

2013-01-26-936

Skippade att fotografera fjärde lagret, eftersom det mellan fjärde och femte lagret inte var en så stor skillnad egentligen. Ger er därmed slutresultatet:

resultat

Uppgraderade skosnörena på samma gång, från de gamla med dödskallar på till svart paracord. Måste säga att resultatet överträffade mina förväntningar! Nu kan jag äntligen lätt känna igen mina skor på en hevare-fest. 😀

1 kommentar

Filed under Projekt

One response to “Projekt 1, del 2

  1. Det blev förvånansvärt bra resultat! Jag tänkte inte att det är så lätt att färga svart läder och få fram färgen så där bra! 🙂

Kommentera gärna!

