Packa, packa trollets kappsäck

Traskar mellan datorn, sängen, väskan och skåpen. Försöker göra för mycket på en gång och skapar bara kaos, så nu sätter jag mig ner och skriver för att samla tankarna en aning.

Vad händer? Jo, jag packar och fixar inför helgen. Tänker fly det här slasket och umgås med sköna varelser, troligtvis i likadant slask. Men vad gör det? Jag reser inte bort för att fara på en tredagarsvandring, åtminstone denna gång.

Mitt i packandet inser jag att min SA-gasmaskväska (vilket för övrigt är ett kul ord) som jag tidigare använt som axelväska, skulle rymma min netbook. Det fanns ett problem dock, en innerficka:

innerficka

Så den fick lov att offras till någon valfri makt. Gick urlätt att sprätta bort den, behövde inte ens nål och tråd som jag färdigt plockat fram. Har funderat om jag borde göra nåt mer utav väskan men för tillfället är jag nöjd med hur den ser ut.

SA-väska

Nu är det snart nio timmar tills båten går, borde packa klart och slänga mig i säng..

1 kommentar

Filed under Allmänt rådd, Pysslerier

One response to “Packa, packa trollets kappsäck

  1. Kan inte sluta se sista fotot som ett stort sött monsterhuvud, med svarta knappar som ögon och kanten under som mun..

Kommentera gärna!

