Första vårdagen, måntro?

Håller intensivt tummarna att det nu äntligen sku bli soligare och, sakta men säkert, varmare.

Dagens +8 grader och gnistrande sol var nog för att jag skulle vårstäda balkongen en aning.  J, som var på besök till vårt kollektiv med sin mor idag, tyckte jag var tokig som var så länge utomhus i bara en topp. Vuxen människa som borde veta bättre, tänkte hen kanske. Hur som helst tyckte jag det var dags att ta ner ljusslingan med små snöflingor till lampor.

Nu får den här snygga "snöbollen" vänta tills nästa jul!

Nu får den här snygga ”snöbollen” vänta tills nästa jul!

Så ansåg jag att det också behövs lite ny grönska:

Bildbevis! Sol i Turgundulu!!

Bildbevis! Sol i Turgundulu!!

Och så är jag lycklig över att tulipanerna har hållit snart en vecka, skönt med grönska och färg även inomhus!

Att idegranen kommer från grannhuset behöver inte Yliopisto veta, det är deras snöplogare som kör uselt och kapar grenar nu som då..

Att idegranen kommer från grannhuset behöver inte Yliopisto veta, det är deras snöplogare som kör uselt och kapar grenar nu som då..

Lämna en kommentar

Filed under Fjanterier

Kommentera gärna!

