Äventyr i Turgundulu

Efter morgonkaffet i morse fick jag för mig att äventyra. Sagt och gjort; packade väskan och ut genom dörren.

Jag hade inte egentligen någon plan fastän jag visste att jag åtminstone borde hämta ett paket och kanske springa några ärenden i centrum. Tänkte att jag väl börjar med paketet, så är det undan, men på vägen dit insåg jag att jag gick förbi en frisörsalong. Stannade upp och gick in. Så nu har jag en frissatid, sådär smått oplanerat!

Sedan, med paketet i väskan, stegade jag iväg till busshållplatsen och hoppade på första bästa buss, som på långa omvägar trots allt förde mig in till centrum. Handlade både det ena och det andra till en häxbryggd, som jag kanske postar mera om imorgon då jag vet vad resultatet blev. Yrade på från en plats till en annan och njöt av den strålande solen medan jag traskade omkring.

Något av det roligaste var att göra några karaktärsobservationer medan jag väntade i kassakön. Det var nåt strul med icke-existerande koder och liknande framme vid kassan, vilket gav mig ett ypperligt tillfälle att följa med och lägga på minnet mina väntande medmänniskors reaktioner och miner. En tant blev så sur att hon lämnade alla sina saker på bandet och marscherade iväg, fem minuter var tydligen för länge att vänta..

Väl hemma igen var det högt tid att koka eftermiddagskaffe, så medan experimentet puttrade på spisen satte jag mig på balkongen och njöt lite till av solen. Balkongsäsongen är således officiellt invigd!

Keif

2 kommentarer

Filed under Fjanterier

2 responses to “Äventyr i Turgundulu

  1. Vilket trevligt äventyr 🙂

    • malinskij

      Det var det verkligen, var skönt att lite komma bort från studierna! Äventyret fortsätte idag med klippningen.. 😀

Kommentera gärna!

