Klappat och klart

Utpustning. Så var ytterligare två kurser avklarade.

”Fantasy” är den ena, eftersom jag lämnade in slutarbetet idag och det gör mig både glad och ledsen. Glad för allt jag fått lära mig: allt som jag har läst, skrivit och kommit underfund med. Ledsen för att kursen nu är slut.

Den andra, och viktigare för min utbildning (till pappers alltså), är ”Litteraturteori”. Det är den enda kursen som i ett års tid har förhindrat mig att lyfta min kandidatexamen. Känns så djävla bra att äntligen ha den avklarad, kunna ta ut pappren och visa upp dem ifall någon börjar gnälla om att jag borde börja bli färdig snart. Jag blir nog färdig, tro mig det vill jag verkligen, men jag tänker göra det i min egen takt.

Nu tänker jag hålla en relativt ledig dag och njuta av mina rosor.

Ros

3 kommentarer

Filed under Uni

3 responses to “Klappat och klart

  1. Grattis måste man ju säga då!
    Tycker också det är tråkigt att fantasykursen är slut. Man borde ju gå med i ngn bokcirkel för att få fortsätta diskutera (det tyckte jag var roligast på kursen).

Kommentera gärna!

