Skaparglädje

Vem hade trott att en festinbjudan kunde sporra till så här mycket skapande?

Jag blev häromdagen bjuden att fira St Patrick’s Day med några kamrater. Dock vet jag att det enda gröna i min garderob är ”Flogging Molly”-hupparen (munkjacka för rikssvenskarna) och då är den svart med grön text. Så för att undvika att bli nypt hela kvällen tänkte jag att det är bäst att fixa lite grönt att ha på mig.

Började med att färga ett par av mina militärbyxor, de sandgråa, till smaragdgröna. De drog åt sig färgen riktigt bra och blev mörkgröna. I det skedet kom jag på att jag skulle kunna testa färga en vit topp också, som fått några fläckar och som jag därför inte använde så ofta. Så toppen flög också ner i ämbaret med färg men eftersom byxorna redan dragit åt sig det mesta av färgen så blev toppen en mycket ljus grön istället. Tyvärr såg man ännu fläckarna. Som tur är har jag grön tygfärg hemma, så bara toppen har torkat så kan jag börja måla på den.

Som om det inte räcker med detta har jag också börjat på en Scifi-novell. Förhoppningsvis får jag den färdig tills den 18:nde mars, för då kan jag lämna in den till en tävling. Så egentligen borde jag inte skriva här utan fortsätta på den nu.. Sagt och gjort!

6 kommentarer

Filed under Allmänt rådd

6 responses to “Skaparglädje

  1. Annika

    Jag tänker vara nyfiken och fråga vad för tävling det handlar om? 🙂

  2. Du är så kreativ Malin!

    • malinskij

      Tack! Det är nu mest fast i det att jag tycker om att göra egna saker, eftersom jag då får det jag vill ha. Oftast alltså, det händer ju också att allting inte går som planerat! 😀

Kommentera gärna!

