Några frågor?

En garde!

Häromdagen blev jag utmanad av Petra att svara på några frågor. Eftersom jag idag haft en liten stund till övers så tänkte jag försöka besvara dem enligt bästa förmåga.

1. Vad drömmer du om, precis i denna stund?
Oj! Inga uppvärmingsfrågor här inte utan rakt på sak, som det skall vara. I detta nu drömmer jag om en hel del, i tankarna rör sig allt från bastubad till framtiden och allt där emellan. Drömmer väldigt mycket om att få möjligheten att göra det jag älskar i livet och kunna försörja mig på det. Detta skulle även innebära flytt till en egen lägenhet och eventuella husdjur.

2. Vilken låt betyder något speciellt för dig?
Det senaste året har ett flertal av Marulks låtar peppat mig, bland annat denna:

”Bland byråkrater och pessimister väljer jag att va’ me’ ligister, som inte flyter dött i en ström och inte är rädda att leva en dröm.” (Copyrighten tillhör självklart det alldeles fantastiska bandet Marulk, stort tack!)

3. När känner du dig mest nöjd med tillvaron?
Det gör jag då jag upplever att det jag gör känns meningsfullt och givande på fler plan än ett, helst i kombination med att vara omgiven av goda kamrater.

4. Vad gör du när du känner dig uttråkad?
Om jag blir uttråkad så är det värsta jag vet att sitta stilla. Så när jag blir uttråkad så börjar jag städa, pyssla med något hantverk eller går ut på en långpromenad. Om jag dock är förhindrad att röra på mig så försöker jag skriva lite på mina egna projekt eller sitter och spelar rpg-spel.

5. Vilken person tror du att känner dig bäst?
Linda ❤

2 kommentarer

Filed under Fjanterier

2 responses to “Några frågor?

  1. Vad kul att du tog dig tid att svara! Härligt att få läsa dina svar!

    • malinskij

      Jo, fick vänta några dagar för att verkligen hinna sitta ner, fundera och skriva. Tack för frågorna 🙂

Kommentera gärna!

