Cyrus a.k.a. Kyros

En strålande dag som denna slås jag av häpnad av min allra käraste Cyrus. Under den långa och ovanligt mörka vintern har jag fått utstå både en massa gnäll, grinighet och mött många motgångar. Men vad gör man inte för att de man bryr sig om skall ha det bra? Motarbetade vintertröttheten med speciella sollampor, segheten och misären med öm omvårdnad. Hen är alltså litet av ett problembarn men mer än väl värd besväret!

Får jag lov att presentera, mitt (egentligen) två-åriga Cyrus Citronträd:

Jag är så himla lycklig över att hen har klarat sig så här bra den här vintern. Javisst, Cyrus tappade en hel del blad men sköt samtidigt nya grenar och om man jämför med hens utseende efter förra vintern…

Skrutt

Bilden ovan är tagen den 28:nde april i fjol. Cyrus kämpade på gränsen mellan liv och död, för att till sist modigt skjuta fram en gren. Med detta i åtanke tycker jag att hen har repat sig mycket bra!

3 kommentarer

Filed under Allmänt rådd

3 responses to “Cyrus a.k.a. Kyros

  1. Pingback: Växtvärk | Madness

Kommentera gärna!

