Tävlingen avslutad

Nåja!

I och med att jag försvinner till landet i väst imorgon känns det rimligt att avsluta tävlingen idag.

Verkar som om jag får bjuda mina systrar på kaffe och krama om dem båda extra mycket nästa gång jag ser dem, för svaret är:

M39

En svensk M39 sadelväska, som användes under andra världskriget och framåt.

Tyvärr är väskan i ganska dåligt skick men jag skall försöka piffa upp den en aning. Om inte annat är selen mycket skön att ha på ryggen, när remmarna är fastspännda känner man inte väskan nästan alls.

Lämna en kommentar

Filed under Projekt

Kommentera gärna!

