Det här med söktermer

Känner mig tvungen att göra ett kortare inlägg om de söktermer folk har använt för att medvetet/ slumpmässigt hitta till min blogg. Detta beror på att många av söktermerna har fått mig att skratta högt och vissa gör att jag känner mig stolt, då min blogg associeras till söktermerna. Följande termer är alltså ett urval av alla som har använts under de 30 senaste dagarna:

Plats nummer fem: landstigningskängor. Även kända som ”maihare”, på den här sidan av pölen.

Plats nummer fyra: könsstereotyper. Ett mycket viktigt ord för mig och därför glädjs jag av denna sökterm.

Plats nummer tre: ny diet. Synlighet för ett satiriskt inlägg gällande masshysterin om nya, ”revolutionerande”, dieter så här passligt till våren. Det kallar jag för en vinst!

Plats nummer två: gurlesque. Så mycket WIN! Sprid ordet, kamrater!

Plats nummer ett: Naket. Denna term slår alla rekord hittills, med 19 hela sökningar (under 30 dagar, kom ihåg)! Detta har roat mig något otroligt, tack till de/den som gång på gång söker upp min blogg med denna charmerande term.

2 kommentarer

Filed under Fjanterier

2 responses to “Det här med söktermer

  1. Jag har olika varianter av mitt namn och min bloggadress som mina mest frekvent återkommande besökare. Jag måste ha helt sjukt många stalkers som googlar skiten ur mig. 😀 (Dina var nog mycket intressantare, men någon gång i tiderna hittade folk min blogg med orden ”fitness fuck”.)

    • malinskij

      ”Fitness fuck” och ”naket” drar nog ganska jämt. Det roliga är att se vilken tid på dygnet (sent på kvällen/ småtimmarna) dessa sökningar görs.. 😀

Kommentera gärna!

