Strandsatt

Så satt man här då. På en bergsklippa, på en ö. Undrar vad klockan är, hur många timmar av ljus har jag kvar?

Räddningsbåten lyckades jag i alla fall dra upp en bit på stenstranden. Men vad gör jag med den då jag bara ser hav, så långt ögat når?

Försöker se om någon av de andra har överlevt, letar efter något tecken vid horisonten. Förgäves, tycks det mig.

Ser de mörka molnen torna upp sig och vet att de betyder regn inom kort. Skydd. Måste söka skydd. Kanske dra upp båten ännu högre. Kanske kan jag lyckas välta den och söka skydd under den? Det är i alla fall värt ett försök..

havsstrand

Lämna en kommentar

Filed under Stämningsbild

Kommentera gärna!

