Tatueringslust, vol.2

Fick häromdagen en förfrågan om hur min tatuering ser ut nuförtiden. Personen ifråga ansåg att jag behövde lägga upp ett nytt fotografi, så att en kan se skillnaden mellan nytatuerad och helt läkt. Eftersom jag fortfarande vägrar att direkt lägga upp en bild av detta i vissa, specifika, sociala medier så publicerar jag den här, precis som förra gången.

Varsågoda, jag ger er: Hugin!

Min äldsta syster, som var vänlig nog att knäppa fotot, anser att jag borde fylla i med lite blå färg i fjäderskruden, så som det först var tänkt. Vad tycker ni?

4 kommentarer

Filed under Funderingar

4 responses to “Tatueringslust, vol.2

  1. Jag tror det kunde ge bilden bra djup med lite blått. 🙂 Jag har sån sjuk tatueringsfeber just nu. Vilken tur att jag inte vet vad jag ska ha eller har råd för den delen heller. Iofs vet jag texten, men inte var jag vill att den ska komma.

    • malinskij

      Det tror jag också men då är risken att detaljerna försvinner, så det är en balansgång. Tanken var att Hugin skulle vara blåskiftande medan Munin skulle bli rödskiftande, så som de avbildats på en av de äldsta bevarade skisserna.

      För tillfället har jag pengarna, det är inget problem. Tyvärr är det fel tidpunkt på året, får lov att vänta tills det är lite svalare i höst. Men din text är inte en så stor, så det skulle säkert gå galant att ta den fast det är sommar. 🙂

Kommentera gärna!

