Post-vikingamarknad

Vikingamarknaden.

Ett av de få årliga evenemangen som jag gång på gång längtar lika mycket till och saknar då det tar slut. I år hann jag endast besöka marknaden en dag, så jag försökte insupa så mycket av atmosfären som möjligt:

  • Dansade som en toka till den tidsenliga musiken, till den grad att systerns sambo undrade vad som flugit i mig.
  • Njöt av mat och dryck, det senare förstås ur ett dryckeshorn.
  • Införskaffade några nya små attiraljer samt kryddor.
  • Gick i roll och gjorde improviserad teater tillsammans med en kamrat, även han iklädd vikingakläder, så’t vi fick några åskådare som skrattade då vi var klara.

Så var jag en stund aningen icke-tidsenlig och stod på yttre sidan av slagfältets avgränsande rep och förevigade striderna samt slagkämparna:

Strid

Mer strid

Fick även några fina bilder på min favoritbärsärk.

Bärsärk

PS. Drömmer om den sommar då jag kan vara närvarande hela marknaden och hjälpa till före/under/efter.

Ed: Kom på att jag också skulle kunna lägga till en av de videon jag filmade, varsågoda:

Lämna en kommentar

Filed under Pysslerier

Kommentera gärna!

