Idag gäller det

Idag gäller det verkligen, dubbelt upp.

För det första kommer jag att ha mitt första riktiga skift på det nya jobbet ikväll. Visst, jag har fått några timmar inskolning och är peppad för ikväll men samtidigt undrar jag hur det kommer att kännas att sitta där ensam och fixa allting på egen hand. Spännande!

För det andra öppnas anmälningarna till höstens arbiskurser. Jag har många år tänkt att det sku kunna vara jättekul och givande att gå på en skrivkurs. Nu har jag eventuellt möjlighet, om jag hinner bli en av de tolv första som anmäler mig, att gå den med Mia.

Problemet är dock följande: Kursanmälningen öppnar medan jag sitter på jobbet. Men jag ska göra mitt bästa och håller tummarna att det inte kommer in 20 kunder på samma gång, precis vid klockan 18.

Lämna en kommentar

Filed under Skrivande

Kommentera gärna!

