Kanske

Kanske jag sku kunna börja planera följande tatuering. Eller egentligen är den följande redan planerad så detta blir den följandes följande. Alternativt följandes följandes följande.

Hur som haver: det är inte varje fredag kväll en sitter på svenska insten och gräver i gamla böcker efter specifika stavelser och deras historia. Väl hemma igen kunde jag äntligen översätta och resultatet blev en aning klottrande.

?

Någon som vågar försöka sig på att översätta, den usla bildkvaliten till trots?

Detta är då del ett av två, har tänkt ett ord på vardera handled. Två totala motsatser.

4 kommentarer

Filed under Funderingar

4 responses to “Kanske

  1. Ellinor

    Uuu, ja gillar idén, mycke häftigare me runor än me nåra kinesisa tecken!

    • malinskij

      Jo, jag fortsätter gärna på min vikingatatueringar. Det känns mer som ”jag” än vad en tribal eller ett kinesiskt tecken någonsin skulle kunna för mig. Dessutom vill jag förstå vad det står, inte blint lita på att tecknet betyder vad tatueraren hävdar att det betyder..

  2. Hele

    Oooh, jag har också lite lekt med idén av en runa-tatuering 🙂

Kommentera gärna!

