Skrivarangst

Imorgon börjar kreativt skrivande. Imorgon!

Då jag anmälde mig till kursen tänkte jag att det är länge dit ännu. ”Ingen stress, jag hinner fundera på skrivandet senare” tänkte jag och fokuserade på jobbet. Erm.. Nu är det ”senare” och pressen växer. Vem annan kommer att vara på kursen? Kommer jag att kunna få ur mig ens någonting halvvettigt? Och därefter rusar tankarna iväg..

Emellanåt stannar jag upp och frågar ”varför?”. I nästa sekund opponerar jag mig själv och räknar upp allt som motiverar mig.

”Därför.”

Men spännande är det ändå, precis som det bör vara.

4 kommentarer

Filed under Skrivande

4 responses to “Skrivarangst

Kommentera gärna!

