Vad gör en inte för skrivandet?

Ibland undrar jag vad jag inte skulle göra för skrivandet. Som just nu, två timmar och tjugoåtta minuter inne i en tio timmars loopvideo av epic sax guy. Jag frågar mig själv, varför gör jag det här?

Svaret är: forskning. Det vill säga: för att en av mina karaktärer förhoppningsvis skall vara mer trovärdig. Hen kommer nämligen att utsättas för en lång tidsperiod av repetitiva ljud i ett skede, så jag vill se var min egen gräns går. När börjar det kännas som jobbig upprepning? När börjar det irritera? I vilket skede börjar trumhinnorna blöda?

Än så länge ertappar jag mig tidvis med att sitta och svänga med höfterna och fuldansa i takt med musiken. Erkänner dock att jag är rätt glad att jag valde en loop utan lyrik, tror det hade varit betydligt svårare om jag hade behövt höra samma ord upprepas.

Lämna en kommentar

Filed under Fjanterier

Kommentera gärna!

