Pepp till tyyysen

Ibland är det fascinerande hur en positiv grej leder till en annan. Sitter lite förbryllad på golvet i rummet och undrar hur detta började.

Igår var det dags för den andra träffen i Kreativt skrivande. Medan jag gick dit hoppades jag på att texten jag lämnat in dagen innan var tillräckligt. Det tanken försvann illa kvickt då Mia berättade helt fantastiskt goda nyheter: del två har blivit antagen!

Därefter hann jag knappt reagera på att Mia tyckte vi skulle gå igenom min text, först av alla. Jag läste upp den högt och insåg att det kanske hade varit bra att läsa den några gånger efter att jag skrivit den men annars flöt det på. Sedan var det dags att bli ännu mer överraskad: aldrig hade jag tänkt att mina kurskamrater skulle vilja diskutera en ynka sida jag skrivit till den grad som de gjorde. Otroligt givande att bara sitta och lyssna på vad de sade, eftersom jag inte fick prata, och se hur de reagerade på texten. Att inse att texten lyckats förmedla det jag tänkt. Att de märkte ordlekar. Att de snappade upp viktiga detaljer. Så otroligt oslagbar känsla! Stort tack skall de alla ha och jag hoppas på att kunna ge dem lika konstruktiv feedback.

Idag har känslan bara fortsatt. Skulle titta in en snabb sväng på kursbibban och få info om kvällskiften där. Det slutade med att jag först en timme senare gick därifrån, efter att ha pratat med kollegorna om både ditt och datt. Peppande att veta att två bibliotek vill ha en.

Väl hemma redde jag upp hela rummet för att kunna ta itu med ett projekt som är närapå lika gammalt som mitt skrivprojekt: ringbrynjan. Verner-dockan blev lätt omklädd med bh och ger nu en betydligt mer korrekt bild av hur jag ska göra för att arbeta vidare.

Chain-male?

Chain-male?

Utöver allt detta super kommer min tidvis inneboende kompis till Turgundulu ikväll OCH författarkvällarna börjar! Hur fantastiskt är inte allt det?

P.S. Satu & Mäps, det där gör vi om nåt tag. D.S.

4 kommentarer

Filed under Allmänt rådd

4 responses to “Pepp till tyyysen

  1. Jag har ju predikat om hur awesome kreativ skrivning är. 😉

    • malinskij

      Jo, det har du. 🙂 Men höra det från en annan om dennas texter och att uppleva det om sin egen text är helt olika.

  2. Grande grejt att det var peppande. Skriv på nu bara. Det är det enda som gör att man får ihop texter. Skriva. Typ som Larsson igår kväll, att sitta ner och skriva.

Kommentera gärna!

