Fylla bokhylla, del tre.

Törst och hunger.

”Jag är dränerad på liv. I en tunn, skör tråd som sitter fast någonstans i mitt inre hänger Dödsmakterna och dinglar. Rädslan. Tröttheten. Det är det som har drivit mig hit. Jag har tappat bort mig själv men jag har kommit hit för att kunna leva. Eller för att kunna dö.” – Jessica Kolterjahn

Törst och hunger

”Det jag berättar nu kommer du att glömma.
Det jag berättar nu, älskling, kommer att försvinna, rinna bort, blekna snabbare än du någonsin anar. För detta skall du glömma.
Jag är Jorunn. Själfhämnd.” – Hannele Mikaela Taivassalo

Vill kasta mig över dessa men vet att jag har en hel del annat som egentligen står före på ”borde-läsa”-listan. Suck..

Lämna en kommentar

Filed under Böcker FTW!!

Kommentera gärna!

