NaNoWriMo-rush

För några dagar sedan kom jag att tänka på NaNoWriMo, National Novel Writing Month, så jag loggade in och kollade läget. Aderton meddelanden väntade på mig och den absurda längtan att få stresskriva väcktes igen.

Tydligen var jag inte ensam om att börja peppa inför nästa månad, för igår snackades det en hel del NaNoWriMo med skrivgänget. Vissa var rutinerade, visste vad det handlade om och såg fram emot det lika mycket som jag.  Andra hade aldrig hört om det hela men övertygades rätt fort att komma med och pröva på.

Nu var jag precis inne på hemsidan och redigerade vissa uppgifter. Lade till en arbetstitel och genre. Nu är det bestämt. I år tänkte jag inte försöka tvinga mig att skriva det jag trodde att jag borde skriva. I år tänker jag skriva det jag vill skriva, det jag helst vill läsa: Fantasy.

Skriver du också i år? Lägg gärna till mig som skrivkompis, jag går under namnet madmalinskij. Ju fler vi är, desto roligare blir det.

Lämna en kommentar

Filed under Skrivande

Kommentera gärna!

