Bortrest

I skrivande stund knackar jag på tangenterna med en hand och håller hårt i en stor kaffemugg med den andra. Äntligen är det dags att resa igen, även om det inte blir längre än till Fredens öar. Insåg att det är två månader sen senast och det är egentligen på tok för länge att vara ifrån vänner.

Under helgen är det Bastun som gäller. Är någon förvånad? Nej. Denna gång är det rikssvenska Horisont som har keikka.

Först måste jag dock ta mig till holmen, kan inte annat än älska färjorna. Not. Önskar jag kunde uppfinna nåt simplare, typ teleportation eller förvandla mig till en hök och flyga över, sådär som jag kan i skrivandet. Men nej, nu ska det åkas äkta hederlig båt. Jippie!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

