Halvvägs, och vidare!

I natt spräcktes 25 k ordgränsen i NaNo:n, fy tusan vad skönt det kändes. Kapitlet var dock inte klart då, så det ramlade in nästan 1k ord till innan jag satte punkt och kröp under täcket.

Det enda negativa som jag hittills har märkt är att min dygnsrytm har förskjutits en aning. Har haft mycket som ockuperat mina dagstimmar. Men om en ännu sitter vaken då Hbl dimper in genom dörrluckan vid 04:20, för tredje morgonen i rad, så kan det kanske å ena sidan finnas skäl att överväga sina rutiner. Å andra sidan så har jag just nu inget som hindrar mig från att göra just det, skriva på det här sättet. Inga tidiga morgonföreläsningar och jobbet består av kvällsjobb. Så varför skulle jag inte skriva på, då det går?

Så, halvvägs nu. Bara den bättre hälften kvar.

4 kommentarer

Filed under Skrivande

4 responses to “Halvvägs, och vidare!

  1. Hej! Jag håller också på med nanowrimo i år, kul att hitta fler svenskar 🙂 Visst känns det skönt när man har kommit halvvägs? Kämpa på!

    • Hej! Absolut kul att hitta fler svenskar, även om jag befinner mig på ”andra sidan Östersjön” (är finlandssvensk). 🙂 Mycket skönt att nå halvvägsmålet, tack ska du ha. Hur går det själv?

      • Hehe ojdå, my bad! Tänkte inte så långt eftersom du skrev på svenska ^^
        Det går bara bra, tack! Nådde halvvägs häromdagen och det var så himla skönt. Vad har du för användarnamn på nano då? 🙂

      • Ingen fara, känns mycket pepp om jag lyckats nå ut till Sverige också. 😀
        Wow, grattis! Går under madmalinskij på Nano:n.

Kommentera gärna!

