50 k!!

Hah! Där trillade de 2500 sista orden in. Eller egentligen blev det 2702. Men lite mer är aldrig fel.

Känns alldeles ofattbart: jag har precis nått gränsen på femtiotusen ord. Jag är en NaNoWriMo-vinnare!

Beräknar dock att jag har cirka 15 k kvar att skriva innan mina karaktärer är där de borde vara. Idag dök det plötsligt, under de 2000 sista orden, dessutom upp en helt ny karaktär. Fullständigt oväntat och oplanerat. Lustigt hur skrivandet kan vara så oförutsägbart vid vissa tillfällen. Att min egen fantasi lyckades förvåna mig, medan jag skrev.

Nu tänker jag gräva ner hela projektet och inte titta på det i några veckor, minst.

2 kommentarer

Filed under Skrivande

2 responses to “50 k!!

  1. Grattis och superbt bra gjort. Fira det, tycker jag.

    • Tack ska du ha, Mia! Det var roligare att skriva i år då vi var flera som peppade varandra. Samtidigt blev det en tyngre månad än väntat för oss båda, tror jag. Din far och för två dagar sedan: min kusin. Såna stunder känns skrivandet ännu mer behövligt, åtminstone för mig.

      Planerade att fira dubbelt upp imorgon, känns onödigt att baka kaka två dagar i rad. Men tror bestämt det blir bubbel till kakan..

Kommentera gärna!

