Nu då?

Kändes underligt tomt att stiga upp idag. Satte mig vid datorn, lät bli att brygga kaffe och stirrade på skärmen. Sakta gick det upp att jag inte behöver skriva idag. Nano:n är över.

Så mycket tid att sätta på allt möjligt, att leva, känns ännu som en ovan tanke. Prövade på min nyvunna frihet och vandrade in till centrum. Vet inte när jag varit där senast och då bor jag på 10-15 minuters gångavstånd. Hittade ingredienser till morgondagens kaka och en ljusslinga till sovrummets mindre fönster:

ljusslinga

Visst är det skönt att pyssla med något konkret men samtidigt märker jag att jag har svårt att stänga av fantasin. Visst kunde jag skriva lite till, så karaktärerna kommer fram till destination X? Kanske tankarna går om ifall jag börjar baka den där kakan nu..

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera gärna!

