Lucka tre

Lucka nummer tre har fångat ordet ”resa”.

Varför? För att resa är någonting som jag just nu drömmer om men ifall någon vill tänka filosofiskt, så är det fritt fram.

Helst skulle jag bege mig någonstans där naturen är någorlunda orörd. Kan tänka mig en by men absolut inte en stad. Kanske ett ställe med historia. Jag vet inte exakt men efter en månad av konstant skrivande tror jag det skulle göra gott att samla nya intryck. Skulle gärna vilja vandra.

Resa

Sintra, Portugal. Vandrade här för några år sedan, tack till storasyster för bilden.

Att resa, att färdas. Att resa sig upp och säga: jag vill uppleva, jag vill bli klokare och jag vill njuta. Hitta nya perspektiv att lära sig av, finna intryck att skriva om. Därför drömmer jag om att resa igen.

Lämna en kommentar

Filed under Julkalender

Kommentera gärna!

