Lucka fem

I dagens lucka finns ordet ”skärgård”.

Varför? Ordet både klingar vackert och står för en miljö där jag känner mig väl till mods och njuter.

Ålands skärgård

Tollingarna, Ålands hav

Tidvis överväger jag att sälja allt jag har och köpa en ö, mitt ute i ingenstans. Lustigt nog har jag för mig att jag skulle stormtrivas. Några getter, höns och en katt till sällskap skulle kunna vara trevligt. Frågan är ju dock hur jag skulle försörja mig. Illusionen splittras.

Men jag tar gärna det jag får och besöker skärgården så ofta jag kan. Vilket tyvärr inte är allt för ofta men det gör samtidigt besöken allt mer värda. Fast, om någon har en stuga som exempelvis står tom över nyår skulle jag inte tacka nej. Hör av er.

Lämna en kommentar

Filed under Julkalender

Kommentera gärna!

