Lucka tjugotre

Dagens ord är ”konstruktion”.

Varför? Jo, jag gillar att syssla med det.

Idag har jag byggt ihop en ordentligt buskig gran av tre olika grantoppar. Ibland konstruerar jag en fiktiv värld. Figurer och karaktärer fabriceras, ofta ritar jag också upp dem. Eller så tillverkar jag något, för att sysselsätta händerna är en ren nödvändighet.

Drömmer om att få konstruera en bivack men det är något som verkar skjutas framåt i tiden. Drömmar kan väl också konstrueras.

Bivack eller lyxvarianten: tält.

Bivack eller lyxvarianten: tält.

Inser att mina ord börjar gå in i varandra..

Inser att mina ord börjar gå in i varandra..

 

Lämna en kommentar

Filed under Julkalender

Kommentera gärna!

