Finurligt

Lurigt  hur allting verkar hända på en gång. Alstrar arbetet mer arbete?

Har just nu flera skönlitterära verk att läsa. Borde läsa faktatexter om verken och sedan skriva om texterna. Därefter borde jag läsa ännu mer. Istället går jag på skrivkursen, för att jag vill. Tror att det ger mig mer än några timmars gnagande. Där får jag ju typiskt nog mera idéer att skriva om, att fortsätta på de egna projekten.

Så kommer förfrågan, kvart före elva på kvällen, om jag kunde åta mig ett extra projekt. En hemlis. Skulle jag vara vettig skulle jag tacka nej. Nu vet jag dock inte om jag känner mig särskilt vettig..

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera gärna!

