Upp och ner

Livet stiger lika fort som det faller.

Igår för en vecka sedan hände det mycket, livet tog ett skutt som jag länge bara kunnat drömma om. Igår kom nyheter som drämde ner mig i marken.

Nu står jag kluven. Jag kan inte påverka det som hände och hade inte kunnat göra nåt åt det i förflutna, det är inte bundet till mitt agerande. Därför är det tungt, för att jag inte kan göra något åt det fastän verkligen jag önskar att jag kunde.

Just nu kan jag bara vänta och hoppas på att allting blir bra. Vilket känns för djävligt. För det känns som om det inte är tillräckligt, åtminstone för mig. Men vad annat kan jag?

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera gärna!

