Skattepapper

Skattedeklarationskuveret ploppade in genom brevinkastet idag. Som jag väntat!

Eller, nej. Det har jag inte. Inte direkt. Men jag har flera gånger tänkt på att pappren borde dyka upp snart.

Missförstå mig inte, jag döljer ingen brinnande iver gällande att få deklarera. Jag tycker bara om att se statistik över fjolåret. Vad jag har förtjänat när, hur mycket har gått i skatt och vart de pengarna har tagit vägen. Exempelvis: lite på 70 € till Rundradioskatten. Riktigt bra, det behövs former av media som är oberoende av företag och reklam.

Utöver det kan det vara vettigt att kolla vad det står längst ner på beskattningsbeslutet, hamnar jag betala eller får jag tillbaka?

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

