Saltvik vikingamarknad

Länge sen sist! Försöker gottgöra med ett aningen längre inlägg och ett flertal bilder.

Minns ni inlägget om mitt vikingaskissande? Hur jag redan i våras längtade efter att sy en ny vikingautstyrsel åt mig? Nå, nu har årets Vikingamarknad varit och farit. På tok för fort.

Den enda dagen jag fick ledigt var alldeles underbar. Strosade omkring i vikingabyn med C och upptäckte att det är stor skillnad mellan att gå uppklädd ensam och tillsammans med någon annan. Träffade gamla vänner och lärde känna nya människor. Pratade om nästan vad som helst med vem som helst. Och förstås, då det var möjligt: bytte till mig det jag ville ha.

Sliter en som en tok så är det halvt om halvt okej att   byta till sig lite smycken.. Visst?

Sliter en som en tok så är det väl okej att byta till sig lite smycken.. Visst?

Det nya tyget! Och en träkam som är himla skön att skrapa huvudet med då bekymren hopar sig. Eller annars bara.

Det nya tyget! Och en träkam som är himla skön att skrapa huvudet med då bekymren hopar sig. Eller annars bara.

Gamla klänningen på årets marknad.

Gamla klänningen på årets marknad.

Visst tycker jag om min gamla klänning, som jag sydde för sex år sedan men det känns som om det är dags för en ny utmaning. Konstigt nog väcker detta syprojekt också andra tankar. Skrivtankar. Inspisen till en karaktär börjar sippra fram.. Det blev inte bättre av att jag efter marknaden for ut på skogsvandring och hittade en sjö, mitt bland bergen. Då störde det mig att jag inte hade ett tjockt häfte i packningen.

Lämna en kommentar

Filed under Hänt, Projekt, Stämningsbild

Kommentera gärna!

