Aldrig säga aldrig

För några år sedan sade jag upp mig från min styrelsepost i scoutkåren. Sa också tack och hej åt hela verksamheten. I samma veva sa jag att jag aldrig skulle sätta mig i en liknande situation igen.

Under gårdagens tre timmar långa konstituerande möte föreslogs jag som styrelsemedlem till en splitterny styrelse: Ålands feministparaply-nätverk för jämställdhet. Jag valde dock att ta positionen som suppleant, ny på holmen som jag är och med osäkra framtidsplaner. Trots det: att få höra sitt namn sägas, föreslås och vinna understöd – det var en otrolig upplevelse.

Med denna härliga känsla i maggropen blickar jag framåt och väntar med spänning på allt som vi tänker hitta på.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

