Gälit glä

Frigg ler mot mig idag. Det, eller så hade jag en otrolig tur.

I några veckors tid har jag övervägt att beställa lintråd från landet i Väst. Under julen funderade jag nämligen på nästa syprojekt: vikingaklänning nummer två. Det börjar vara en tid sen jag gjorde skissen och lintyget köpte jag på förra vikingamarknaden. Under julhandlandet lyckades jag hitta ekologiskt bivax, som behövs för att göra lintråden starkare och smidigare att sy med. Så, det var bara lintråden som fattades.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter att ha kollat med ett flertal sybutiker och hantverksaffärer, alla med negativa svar, lyckades jag hitta denna handgjorda lintråd på Emmaus. Exakt rätt färg också. Hur många meter det är har jag ingen aning om men det känns ändå som om det borde räcka till båda klänningarna.

Gälit glä och sjukt pepp inför det här projektet. Visst, jag kommer ännu att svära åt nålen och perkla över tidsåtgången men i långa loppet vet jag ändå att det är värt allt det.

Lämna en kommentar

Filed under Hantverk, Projekt

Kommentera gärna!

