Skrivtorka

Blä. Så känns det, duktigt blä.

De senaste veckorna har jag inte alls hunnit med i takten. Det har varit många timmar på resande fot, laudaturseminarium, en förälderns 65-årsfirande, släktträff med kusinerna + barn, feministfest, möten och mera möten. Till på det en vecka flunssa.

Så plötsligt inser jag att jag knappt hålls ifatt i en kurs och att gradun stått orörd sedan handledarträffen. DET känns inte okej, det gräver en djup grop inom mig. Jag avskyr att prestera halvdant gällande sånt som betyder nåt för mig, som verkligen intresserar mig. Men den senaste tiden har jag bara trampat vatten.

Nu tänker jag försöka bita ihop. Jag har mig själv att skylla för att läsandet och skrivandet stannat upp men jag har helt enkelt inte förmått mig att göra det jag hela tiden vetat att jag borde göra. Gjort är gjort men framtiden kan jag påverka.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

