Sammanträffanden

”Höstens” första styrelsemöte med Feministparaplyet. Två och en halv timme långt.Härliga människor. Skratt, allvar och tusen sprudlande idéer.

Jag hinner gå 1½ kvarter från möteslokalen. Mitt i allt vrålar någon till, precis bakom mig och jag hoppar till. I nästa sekund passerar en bil, med nervävade fönsterrutor och en kille med huvudet utstucket. Ett till gällt vrål och blicken rakt mot mig.

Jag skakar på huvudet, tydligt. Orka!

En idiot ska inte lyckas dämpa den pepp som Paraplyet ger mig. Om något, så driver det mig ytterligare. Kvällens lustiga sammanträffande ger mig ännu en anledning att göra just det jag gör.

2 kommentarer

Filed under Allmänt rådd

2 responses to “Sammanträffanden

  1. Det är så skönt att umgås med fellow feminister. Rantade med Jennifer här för någon dag sen och vips, genast känns stegen mycket lättare. Kan också ha att göra med att vi gick på Tiina Rosenbergs ” Speaking Up in Precarious Times” på Aboagora. Så peppad!

Kommentera gärna!

