Ork

Äntligen har jag ätit hela kuren penicillin, nu hoppas jag bara att borrelian gett med sig under loppet.

Lite avigt har det ibland varit då jag inte har kunnat säga om det jag genomgått är borrelians symptom eller bieffekterna av medicinen. Trötthet men svårt att somna. Orkeslöshet i kombination med rastlöshet. Illamående, på gränsen till kräkning. Samtidigt som kallsvetten bryter ut kommer idéerna smygande. Tankar som antagligen besöker de flesta som tvingas stanna upp och plötsligt har tid att fundersamt sitta hemma hela dagen.

Jag hade ändå turen att inte alla fjorton dagar såg ut som ovan. Det var en sammanfattning av de två veckorna. Nu börjar det sakta men säkert kännas som om orken återvänder, på fler än ett sätt. Så det har inte varit förgäves.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt rådd

Kommentera gärna!

