Gra-du

Nu har jag inte jopplat om min gradu på länge så jag tänkte erkänna en sak:

Dokumentet är öppnat för första gången i år.

Visst, jag har läst flera teoriböcker och skrivit anteckningar. Det är dock inte alls samma sak, för mig, som att skriva på gradun. Att öppna dokumentet ger mig en helt annan känsla.

Tills nu har jag undvikit att ens blicka på filen där dokumentet gått i dvala. Tills igår kväll, då jag en halvtimme före midnatt spontant tänkte öppna det. Då insåg jag att det verkligen var dags att skriva på gradun, även om det bara är några meningar och tankar. Att det kändes bra nu.

Det känns som om jag börjar ha kött på benen igen.

Lämna en kommentar

Filed under Gradu

Kommentera gärna!

